Tuesday, March 27, 2012

Keluar lagi...

Aku outstation lagi. Tempat yg slalu aku pegi lagi. Nak kata boring, yes. But bila kita dah biasa pegi ke tempat yg kita biasa ppegi ni, secara x langsung kita akan kenal org2 yg keje sini, and in this case for me, aku dah kenal rapat dgn manager tempat hotel aku menginap nih. Make new friends, cool.

Tapi yg lecehnya bila kita putstation nih, jarang dpt peluang utk bwk family bersama. At least kalau dpt bwk wife skalik, ada jugak best buat teman tidur. Ni, nak tido pun payah. Dok teringat org kt umah je. And as usual, bila aku keluar outstation je, wife aku akan tarik muka panjang. Protes dlm senyap. And in this case, jgn harap lah nk dpt berrr..sama.

Siyes aku rindu nak balik, teringat kt mak anak dan anak2. Kesian kt mak aku yg tinggal kat umah sensorang.

Sejak keje baru ni (baru x baru la, dh masuk 2nd year), aku memang byk kena keje luar, kengkadang x balik umah seminggu. Kuar and kerap kuar. Tu yg kena bising tu. Tp dh namanya keje, cari makan, nk buat mcm mana. Kalau aku tak kuar, xde la aku blh claim. Xde claim kuranglah pulak duitnye. Survival. This is survival in this new millenium.

At this moment aku tgh type this blog sambil dok dgr lagu 6ixth sense yg aku br download kejap tadi - Menyesal and Khatimah Cinta. Not bad. Dulu aku tak suka lagu ni cos i dont like the way the singer sang the song - suara org mengantuk and the sengau is total obvious. Tp bila TV3 dok pasang citer2 kt tv tu and the malay drama and montaj dok slalu guna lagu2 from 6ixth Sense nih, jadik sedap pulak. Slowpoke me. Org lain dh lama suka , aku br nak tersuka.

Ok, bulan ni and rasanya dlm 2-3 bulan ni aku akan ada masalah financial. Gaji x cukup utk tampung hutang piutang aku. SO kena ikat perutlah jawabnye...

Ptg2 cenggini sbnrnye mata aku ngantuk, mlm td xleh nk tido, sebab ubah tempat tido. Bertukar bantal...Org lain dok sronok pi jenjalan, aku dok terkurung dlm bilik sensorang. Dh lah bilik ni di baginye besar, dok pulak sensorang. Lagiiii la mati kutu aku taktau nk buatpe.

Esok nk balik awal, nk sampai umah awal so that aku blh TIDO - mlm esok aku ada date nk tgk movie ngan wife -Wrath of the titans. Tiket dh beli hari tu sblm aku ke mari. So esok pi tgk movie. Itupun kalau mood wife aku ok. Bantainye mood dia x ok, habis la melayang je la tiket tu bazir 31 hengget.

I love my wife. Dok sensorang ni slalu aku terpikir banyak gile dosa aku ngan wife aku. Sedih pulak rasanya. Hina aku rasa diri aku. I trust her, totally. I know she loves me too. Missing her now..

Pasal apa la aku tak kaya,...boleh la aku soh dia quit her job and follow me wherever i go....kan ke best camtu...she's my wife, she's my friend. Lepas aku tukar keje baru ni, aku kurang berkawan. Yes, Aku byk jumpa org, but only for official business. Nak kawan, no...aku tak dpt nk cari kawan yg betul2 kawan, unlike di tempat keje lama. Kawan merepek huhahuha xde. Nk cari sahabat mcm tu aku kena pi jenguk depa t tempat keje lama. Nk kuar minum ngeteh memalam pun dh kurang. Time aku byk kt umah bila dh habes keje. Malas dh nak kuar memalam, baik aku spend my time ngan family. How time is so precious. Dah mati besok bye2 la semua nikmat dunia ni, bye2 la nikmat masa.


 

Oh kidung malam nyanyikan lagu
Rindu hatiku yang terpendam
Oh bintang malam lukis wajahku
Katakan aku pergi

Genggamlah cinta yang ku berikan
Simpanlah selalu dalam hati
Ku akan selalu dalam mimpimu
Menemani tidurmu

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Woooo... ooooo... ooooo...

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Peluk tubuhku
Kucup bibirku
Relakan saja aku pergi

No comments:

Post a Comment