Tuesday, May 17, 2011

Rindu Abah

Hari ni Isnin, esok cuti public hari wesak. So aku dok pekena sambung cuti sehari lagi - that is today on Monday so that my weekend ni panjang sket.

Smlm, (ahad) aku tak dapat nk buat apa2 sebab aku kena pegi ziarah Mak Yang Kalsom yang koma. Dia kena koma waktu dlm spital - urine infection then the doctor made a mistake by giving her , well i dont know perhaps a stronger dose of antibiotic or maybe the wrong one. So becos of that dia in comtaose - (tetiba aku teringat blog seseorang.)

So pepagi aku gerak ke sana the whole family ngan mak skalik. Spent the whole day sana - pi spital - had lunch there - (ppum) - then to umah tok mat in hartamas, - sampai 7pm then cabut balik. Was a small scale family gathering yesterday sebab adik beradik mak ramai yg singgah kt umah tok mat sebab tau kami nk dtg. Meriah jugak lah. Kak yong pun ada sama - dia pegi shopping kt kl sebab anis ( anak sedara aku  yg sulong ) dpt masuk matiks kt gopeng.

So back to today - aku cuti. Wife keje. Alan ngan aku, aku tak nak hantar dia ke umah mak mertua aku hari ni sebab aku ada and aku nak merasa jaga anak aku sendiri.

Pepagi aku hantar wife gi keje. Then sampai umah aku cuci kete. Ngan Alan skalik cuci (konon) la. Cuci pun takat ala kadar je sebab aku malas sebenarnye. Kete dah huduh bebeno mcm lori sampah bergerak sebab berdaki.

Pas cuci kete aku bekfes ngan mak dan alan. Mandi and terus aku ke Batu Gajah - ziarah kubur abah. Kali ni aku pegi ngan alan je. First time je pegi berdua. Sblm ni samada wife atau mak akan ikut. But today wife keje, and mak not keen to follow. Mungkin sebab dia letih, or taknak pegi sebab dia xnak sebak. I dont know.

So aku gerak ke kubur and reach home back by 12.10pm Then aku lepak sat sampai 12.40pm aku terus kuar amik wife balik lunch. Lepas hantar dia balik ke opis at 2.00pm, aku terus gi massage - body massage buat kali pertamanya di tempat yg wife dah siap2 bookingkan. Tempat ni dia biasa pegi so memang dia rekomen aku gi sana.

Now aku kt umah menunggu masa nak tido. Badan rasa sakit2 sket sebab kena hempuk kaw2 ngan org yg urut tadi. Huhu..


Aku rindu abah. Kejap ni tadi tgk fb banyaknye gambar abah, ex student dia uploadkan semasa abah masih bulat sihat walafiat  - waktu tu dia jadi pengetua kat semanggol.

Aku berdoa semoga Allah mengampunkan dosa2 abah, dan menerima segala amalan kebaikan abah di dunia ini. Amin. 


No comments:

Post a Comment